Top Marka sektora kultury

    0

    Magazyn „Press” opublikował ranking najlepszych marek medialnych obejmujących 500 marek skupionych w 50 branżach. Tytułem „Top Marka” jako lider sektora kultury zostało uhonorowane Narodowe Centrum Kultury.

    „Top Marka” pozwala poszczególnym brandom porównać się nie tylko na tle bezpośredniej konkurencji, ale także szerzej, w odniesieniu do innych obszarów. Ranking powstał w wyniku analizy blisko 32 mln publikacji z prasy, Internetu i mediów społecznościowych.

    Sprawdzili siłę marki

    Kluczowym wskaźnikiem rankingu Top Marka jest siła marki. Na to wielowymiarowe kryterium składają się wartości pozwalające najpełniej ocenić obecność brandów w mediach. Są to: liczba wzmianek, dotarcie do odbiorców oraz ich indeks sentymentu. Najważniejszą składową siły marki jest impact, czyli szacowane dotarcie informacji o marce. Wylicza się go na podstawie danych o zasięgu medium. Wskaźnik ten uwzględnia także wiedzę o zwyczajach czytelników i odbiorców, wpływających na rzeczywisty odbiór treści oraz specyfikę poszczególnych mediów.

    Polecamy temat: Ochrona dziedzictwa niematerialnego w czasie wojny i w okresie pokonfliktowym >>

    W erze dynamicznych zmian technologicznych oraz coraz większego znaczenia kwestii dotyczących odpowiedzialności biznesowej i konsumenckiej, marki musiały mierzyć się z poważnymi wyzwaniami. Top Marka pokazuje, w jaki sposób wyzwaniom tym stawiały czoła różne branże, w tym również podmioty zajmujące się popularyzacją kultury. Badanie jest rodzaje komunikacyjnego drogowskazu i stanowi dla marek świetny punkt wyjścia do dalszych szczegółowych analiz oraz tworzenia strategii komunikacji i promocji.

    Lider popularyzacji kultury

    Narodowe Centrum Kultury jest państwową instytucją kultury, której statutowym zadaniem jest podejmowanie działań na rzecz rozwoju kultury w Polsce. Przedmiotem działań Narodowego Centrum Kultury jest m.in. edukacja kulturalna, zwiększanie zainteresowania kulturą i sztuką oraz rozwój i profesjonalizacja sektora kultury. NCK zajmuje się także informacją kulturalną oraz pracami badawczymi w zakresie kultury i dziedzictwa narodowego, jak również podwyższaniem kwalifikacji kadr zajmujących się działalnością kulturalną.

    Źródło informacji: NCK