Pole Kultury w Niepołomicach będzie miejscem spotkania animatorek, edukatorek, nauczycieli i wszystkich tych, dla których ważna jest edukacja kulturalna. 24 października 2024 roku odbędzie się już po raz 7. Forum Edukacji Kulturalnej, na którym tematem przewodnik będą porażki.
W tym roku Fundacja Teach for Poland przeprowadziła wśród licealistek i licealistów badania ph. „Mogę wszystko. Co na to współcześni uczniowie”. Aż 41,6% z nich pozytywnie odpowiedziało na pytanie: „Kiedy popełniam błąd, myślę, że to oznacza, że nie jestem mądry (-a). To skłoniło organizatorów forum do postawienia sobie kilku własnych pytań, na które uczestnicy spotkania wspólnie poszukają odpowiedzi.
Rozmowa o porażkach w edukacji kulturalnej
Skąd przekonanie, że należy za wszelką cenę unikać porażek? A już na pewno się do nich nie przyznawać? I co się stanie, jeśli zacznie się mówić głośno nie tylko o sukcesach, ale także o tym, co się nie udało? Uczestnicy i uczestniczki forum będą mieli okazję porozmawiać o wszystkich zabawnych i dramatycznych wtopach, o złych decyzjach, przeszacowanych siłach, niedocenionych ryzykach, nietrafionych pomysłach, karkołomnych eksperymentach, niezrealizowanych celach i relacjach, które można było jeszcze uratować.
Polecamy temat: MKiDN wprowadziło zmiany w programach ministerstwa >>
W trakcie spotkania będzie można wziąć udział w panelu Krajobraz po pożarze. Co się tak naprawdę wydarza, kiedy popełniamy błędy. Szanse i zagrożenia, prowadzonym przez specjalistów z małopolskich instytucji kultury, porozmawiać o prawdziwych porażkach i związanych z nimi doświadczeniach w trakcie inspiratorium „Ponieść porażkę”, odnieść zwycięstwo – krótkie historie prawdziwych ludzi, oraz wysłuchać dyskusji w formule long table Czego potrzeba, by móc uczyć się na błędach? Zapraszamy również na warsztaty, które pomogą zrozumieć mechanizmy trwania w błędzie, metody wychodzenia z niego oraz żonglowania wtopami.
Szczegółowy program 7. Forum Edukacji Kulturalnej dostępny jest na stronie wydarzenia.
Źródło informacji: Małopolski Instytut Kultury